Allsvenskans och Superettans ligapartner City Gross matkassar ökar enligt Svensk Digitalhandels D-food index dubbelt så mycket jämfört med övriga marknaden för e-handel med mat.
Vi har Sveriges bredaste sortiment av färdigkomponerade matkassar, säger Pontus Andersson, ansvarig för e-handel på City Gross.

Lagom till seriepremiären så började Svensk Elitfotboll och City Gross erbjuda klubbunika matkassar att sälja vidare för lagen i Allsvenskan och Superettan. 27 av 32 klubbar har aktiverat sin egna färdigkomponerade och klubbunika fotbollskasse genom hemsida och sociala medier. Samarbetet har börjat på bästa sätt.

När Svensk Digitalhandels D-food index släppte sin senaste kvartalsrapport så visar den att e-handel med mat totalt ökat 32 procent under årets första tre månader. För City Gross färdigkomponerade matkassar var ökningen under samma period 60 procent.
– Vi växer mer än marknaden tack vare att vi har Sveriges bredaste sortiment av färdigkomponerade matkassar med flest färskvaror till ett mycket konkurrenskraftigt pris, säger Pontus Andersson, ansvarig för e-handel på City Gross.

City Gross är idag en av Sveriges största leverantörer av färdigkomponerade matkassar. 75 % av alla svenska hushåll kan beställa kedjans matkassar för hemleverans eller avhämtning i butik.

Genom att vara lyhörda för vad som efterfrågas och möta nya behov tidigt hoppas City Gross kunna driva på den svenska matkasseutvecklingen även framöver.

Läs mer om samarbetet mellan Svensk Elitfotboll och City Gross:
City Gross officiell livsmedelspartner till ligorna
Klubbar i Allsvenskan och Superettan erbjuder City Gross fotbollskasse till sina supportrar

Om Svensk Digital Handel:
Svensk Digital Handel, tidigare Svensk Distanshandel, är intresseorganisationen för den digitala handeln i Sverige och deras vision är att vartannat köp ska vara digitalt. svensk Digital Handel verkar för att framtidssäkra medlemmarnas digitala verksamhet och tillsammans göra det enklare att handla på nätet. Svensk Digital Handel är en del av Svensk Handel.

D-food Index är en återkommande kvartalsrapport från Svensk Digital Handel om livsmedelsförsäljningen över nätet. Rapporten tas fram i samarbete med HUI Research som ansvarar för insamling och kvalitetssäkring av data.