Svensk Elitfotboll med ligorna Allsvenskan och Superettan har nyligen inlett ett nytt samarbete med Aftonbladet. Syftet initialt under året är att stärka varandras möjligheter i respektive parts kundkommunikation, där en mer genomgripande dialog för långsiktigt samarbete from 2016 genomförs under hösten.
– Bevakning av svensk toppfotboll är en viktig del i vårt redaktionella arbete, säger Viktoria Gelin, projektledare på Aftonbladet.

Bägge parter har mycket starka varumärken och kommunikationskanaler vilket utgjorde grunden för de dialoger som ledde fram till igångsättning av samarbetet.

– Vi har inom Allsvenskan och Superettan tidigare haft lyckade samarbeten med Aftonbladet, kul att vi återigen fann varandra vilket möjliggör utvecklade affärs – och kommunikationsmöjligheter för bägge parter, säger Jan Karlsson Försäljnings- och marknadsdirektör på Svensk Elitfotboll.

På Aftonbladet hoppas man att kunna optimera upplevelsen, än mer, för både läsare och tittare.

– Bevakning av svensk toppfotboll är en viktig del i vårt redaktionella arbete. Att kunna stärka det med varumärkessynlighet samt erbjudanden till våra läsare gör att vi kan ge både optimal läsar/tittar-upplevelse i media men även möjligheten att se fotboll live, säger Viktoria Gelin, projektledare på Aftonbladet.

Sportbladet_rgb