De svenska SLO:erna träffades för en vidareutbildning i omvärldsanalys, konflikthantering och mediaträning.
– Deltagarna är fantastiskt engagerade, säger Madeleine Ödquist, Key Account Manager på Svensk Elitfotboll.

Utbildningen genomfördes precis som förra året av Svensk Elitfotboll i samarbete med Cruyff Institute och Fryshuset för samtliga SLO:er i Allsvenskan och Superettan. På utbildningen fanns fyra nya SLO:er. Christopher Lindahl och Jimmy Ryberg från IFK Göteborg, Jonas Myrstedt från Hammarby samt Anna Berg från Djurgården. Utbildningen skall ge våra SLO:er en stark plattform och verktyg att jobba med i sitt utmanande och viktiga uppdrag för klubbarna och supportrarna.

– Våra SLO:er är verkligen generösa med att dela med sig av sina erfarenheter och iakttagelser som de får med sig i sin roll, säger Madeleine Ödquist. Det är kanske det som gör att vi kommit längst i Europa i SLO-införandet.

Utbildningen fortsätter den 7-8 juni.

Fakta SLO:
En Supporter Liaison Officer är en person från de egna leden som har god kännedom om sin egen klubb och dess supportrar och är den givna kontakten när kommunikationen går från båda hållen mellan supportrarna, klubbarna och polisen inför, under och efter match. SLO:n är helt enkelt spindeln i nätet när de olika parternas åsikter och ståndpunkter ska förmedlas mellan varandra.