Representanter från Svensk Elitfotboll deltog på Norska Fotballfesten, Norges motsvarighet till Allsvenskans Stora Pris, där det bästa från Eliteserien och OBOS-ligan utsågs.
– Vi har ett mycket gott samarbete med Norsk Toppfotboll (NTF), säger Jan Karlsson, Försäljnings- och marknadsdirektör i Svensk Elitfotboll. 

NTF är Norges motsvarighet till Svensk Elitfotboll (SEF) och anordnar precis som SEF en gala som avslutar den gångna säsongen. Inbjudna och på plats i Oslo för att för svensk del ta del av Norska Fotballfesten var förutom Jan Karlsson också Kaveh Sarvari (Evenemangsutveckling), Anders Liljeblad (Generate Partnership), Per Welinder (IT-strategi) och Jessica Nilsson (Projektledare CRM).

– Vi utbyter erfarenheter och ser möjligheter till affärsutveckling – både enskilt som gemensamt. Och framförallt så görs detta med starkt fokus på fotbollskonsumenten och våra partners, säger Jan Karlsson.

Kaveh Sarvari, Jessica Nilsson, Anders Liljeblad, Per Welinder och en knästående Jan Karlsson på plats i Oslo.

Kaveh Sarvari, Jessica Nilsson, Anders Liljeblad, Per Welinder och en knästående Jan Karlsson på plats i Oslo.

Kvällen inleddes med en förgala och mingel innan tv-sändningen och prisutdelningen tog vid klockan 20:30, och det finns saker att inspireras av både till Allsvenskans Stora Pris och till fotbollens IT-projekt.
– Det är givande för mig som projektledare för Allsvenskans Stora Pris att komma hit och se hur våra kollegor i Norge jobbar med sin motsvarighet. Jag har redan fått med mig utvecklingspunkter till nästa års gala, säger Kaveh Sarvari, ansvarig evenemangsutveckling och projektledare för Allsvenskans Stora Pris.

– Norge bedriver ett antal IT-projekt som har beröringspunkter med det vi gör i Sverige inom EFIT, där vi också samarbetar. Syftet med att vara här är en workshop där vi går igenom projekten, skapar synergier och prioriterar. Strax innan sommaren träffades vi i Sverige, nu följer vi upp med träff i Norge, säger Per Welinder, VD i SEF AB.