PRESSMEDDELANDE

2014-02-04

Föreningen Svensk Elitfotboll (SEF) väljer Isobar som ny huvudbyrå för att utveckla varumärkena Allsvenskan och Superettan. Arbetet startar omedelbart och omfattar både ny varumärkes- och kommunikationsplattform och taktisk marknadsföring.

 

Isobar valdes som partner efter en utförlig pitchprocess, där byråns strategiska kunskap och digitala fokus spelade en stor roll i det avgörande beslutet.

 

– Vi är mitt uppe i en spännande förändringsprocess och vi behöver stöd för att kunna ta nästa stora steg. Isobar visade en övertygande strategisk förståelse för de utmaningar som vi står inför. Det kommer att handla mycket om att tydliggöra vår identitet och förstärka vårt erbjudande utifrån det som är unikt och positivt med den svenska ligafotbollen. Att Isobar dessutom har ett fullservicekoncept är en stor bonus. Vi ska ta ett nytt grepp om alla delar i vår kommunikation, inte minst det digitala, för att kunna möta nya behov och förväntningar hos våra fans, säger Magnus Linder, marknadschef på SEF.

 

– Vi är väldigt stolta över förtroendet och ser fram emot att jobba med Sveriges största sport och två varumärken som berör så många. Svensk ligafotboll står inför en mycket intressant resa, och vi på Isobar är fulla med tillförsikt att vi har verktygen för att hjälpa SEF utveckla och förädla Allsvenskan och Superettan, säger Jens Rundkvist, VD på Isobar.

 

För mer information, vänligen kontakta:

Mats Enquist, generalsekreterare SEF, 0705937771

Magnus Linder, marknadschef SEF, 0707494352

Jens Rundkvist, VD Isobar, 0730882007

 

Om SEF

Föreningen Svensk Elitfotboll är en intresseorganisation för de 32 klubbarna i Allsvenskan och Superettan. Uppdraget är att driva utvecklingen av den nationella herrelitfotbollen; sportsligt, ekonomiskt, kommersiellt och administrativt.

 

Om Isobar

Isobar Sverige är en fullservicebyrå med digital spetskompetens. Visionen är att arbeta med idéer utan begränsningar inom marknadskommunikation. Isobar är en del av det globala Isobarnätverket som består av 3 500 personer på 37 marknader. I Sverige har bolaget 35 anställda och omsätter cirka 40 miljoner kronor.