Svenska Spel ändrar arenaexponering från Stryktipset till modervarumärkets nya ”Framåt för svensk fotboll”.
– Allt gammalt Stryktipsmaterial byts ut. Vi har ny matta, ny portal, nya flaggor, ny arenareklam och nytt budskap, säger Sara Petterson, Projektledare Sponsring, på Svenska Spel.

Svenska Spel fanns på plats och visade upp den nya portalen under upptaktsträffarna för både Allsvenskan och Superettan. Nytt för i år är också att spelarna inte kommer att gå igenom portalen utan den kommer i stället att stå ute på planen, bakom spelarna när de ställer upp inför match.
– Vi ställer upp portalen på ett nytt sätt. Det blir riktigt snyggt och bidrar till inramningen inför matchen. Den röda färgen knyter också an till Svenska Spels färger på ett bra sätt.

Allsvenskan kommer också att använda 3D-mattor med texten Framåt för svensk fotboll och Svenska Spels logotype under hela säsongen. Dessa är placerade vid sidan av målen i båda ändarna av planen.

FOTO: Bildbyrån