Under ett veckoslut så samlades personal från Svensk Elitfotboll tillsammans med deras partners, klubbarna och deras partners för den tredje upplagan av Nätverksarenan. De tre dagarna i Milano kändes väldigt värdefulla för elitfotbollens nya huvudsponsor, Unibet.
– Kontakterna är det absolut viktigaste, säger Anders Falk, Strategic Sponsorship Manager, Unibet.

Anders Falk har tidigare rest runt och träffat klubbarna inför säsongen men det här var den första Nätverksarenan som Unibet medverkade på.

Varför är Nätverksarenan för er att vara med på?
– För oss som nya partners så är det väldigt spännande att få vara med i dom här sammanhangen och träffa alla andra partners, klubbarna och deras partners, se vad som har gjorts tidigare och vad man kan bygga vidare på därifrån.

Tycker du att ni får en bättre bild av herrelitfotbollen?
– Ja, det tycker jag. Bara att få möjligheten att spendera ett par dagar tillsammans gör att man bygger en annan typ av relation än om man bara träffas på möten i Stockholm och hos klubbarna. Det blir en helt annan grej.

Vad ger det för värde för er att vara med?
– Kontakterna, och att vi får vara med och visa upp oss, visa vårt intresse och vad vi vill åstadkomma med det här. Det finns mycket vi kan ta med oss av det här tycker jag.

Ni får lära känna klubbarna, men dom får ju också se vilka ni är som nya.
– Ja, precis och det tror jag är jätteviktigt. Vi byter partner från en konkurrent sedan många år och vi kommer in som nya, så det är oerhört viktigt att visa vårt engagemang.

Varför ska man vara med på Nätverksarenan?
– Det kommer tillbaka till kontakterna, jag tycker att det är det absolut viktigaste. Sedan är det jättemånga spännande och bra föreläsningar och exempel som gör att man får väldigt mycket matnyttigt med sig, men det personliga mötet tycker jag ändå är det som är viktigast.

Nästa års Nätverksarenan går av stapeln motsvarande tid 2021.