Efter ett framgångsrikt första år har OBOS beslutat att förlänga initiativet att, i egenskap av Superettans Presenting partner, erbjuda alla klubbar i Superettan tillgång till det digitala kampanjverktyget CrowdManager. Detta innebär att klubbarna till och med säsongen 2023 kommer ha möjligheten att fortsätta utveckla relationen med sina supportrar i onlinemiljön.

Utöver att OBOS står bakom och tillhandahåller premier för två kostnadsfria kampanjer i form av OBOS tipset, där deltagarna får tippa vinnarna i alla matcher för given omgång, och matchens lirare för alla klubbar i både hemma- och bortamatcher, så kan klubbarna även använda verktyget till en rad olika saker. Som till exempel Trelleborgs FFs insamling till cancerforskningen via auktionering av sina matchanvända rosa specialtröjor under förra året.

Christian Alehagen Chef för Varumärken och Samhällsansvar på OBOS i Sverige:

– Vi hade redan haft goda erfarenheter av det här verktyget i norska OBOS ligaen och har sett att kampanjerna varit populära bland såväl fans som klubbar även i Superettan så vi är väldigt glada över att kunna fortsätta med detta under återstoden av vårt nuvarande engagemang som Presenting partner. Det ger oss chansen att komma närmare inte bara föreningarna utan även deras supportrar, vilka i stor utsträckning är dem vi faktiskt också bygger bostäder åt.

– Vi tycker att denna satsning av OBOS är mycket positiv och utmärkande för vårt samarbete, de är på riktigt engagerade i de delar som skapar förutsättningar för klubbarnas utveckling gällande digital kommunikation och aktivering, säger Jan Karlsson, Försäljningsdirektör på Svensk Elitfotboll.

För den som vill vara med i OBOS tipset redan från början, och därmed öka sina chanser att vinna premier åt både sig själv och sin favoritklubb, går det redan nu att lämna in sina förutsägelser för de första omgångarna här. Omröstningarna om matchens lirare sedan hittas i klubbarnas egna sociala medier, Live appar och hemsidor i närmare anslutning till matcherna.