Föreningen Svensk Elitfotboll (SEF) bedriver sedan 2014 ett omfattande IT-projekt med syfte att skapa en gemensam IT-plattform för klubbarna i Allsvenskan och Superettan – samt för supportrar och partners. Utöver att samtliga matcharenor utrustas med WiFi, tar vi också fram gemensamma system som ska ge klubbarna möjlighet att erbjuda bättre service och en bättre publikupplevelse (såsom biljettsystem, system för arenaköp, digitala 50/50-lotter, CRM-system, lojalitetssystem med mera).
Projektet drivs via ett helägt dotterbolag till SEF, Sports Entertainment Factory AB (SEF AB). Till SEF AB söker vi nu en projektledare som kan hålla i alla de trådar som krävs för att dra ett så komplext projekt i land. Uppdragsgivare är klubbarna i Allsvenskan och Superettan genom SEF, som också är kravställare.
Tjänsten är placerad i Stockholm, men kräver också resor inom landet. Projektledaren rapporterar direkt till VD.
Du som söker bör ha vana av att leda teknikprojekt där det krävs att man samordnar insatser hos flera olika underleverantörer. Du bör också ha ett intresse av, och god förståelse för, användarupplevelsen samt en förmåga att se till slutanvändarens bästa. Vår huvudkanal är mobiltelefonen så erfarenhet av att bygga till exempel appar är positivt.
Anställningsformen är inledningsvis heltid på projektbasis fram till och med 2019. Tjänsten tillsätts omgående, men för rätt sökande är vi anpassningsbara.
Skicka din ansökan till jobb@svenskelitfotboll.se senast måndagen den 12 juni.
För eventuella frågor, kontakta Per Welinder på per.welinder@svenskelitfotboll.se eller 0725-195877.