Representanter från Svensk Elitfotboll deltog på Norska Fotballfesten, Norges motsvarighet till Allsvenskans Stora Pris, där det bästa från Eliteserien och OBOS-ligan utsågs.
– Vi har ett mycket gott samarbete med Norsk Toppfotboll (NTF), säger Jan Karlsson, Försäljnings- och marknadsdirektör i Svensk Elitfotboll.
NTF är Norges motsvarighet till Svensk Elitfotboll (SEF) och anordnar precis som SEF en gala som avslutar den gångna säsongen. Inbjudna och på plats i Oslo för att för svensk del ta del av Norska Fotballfesten var förutom Jan Karlsson också Kaveh Sarvari (Evenemangsutveckling), Anders Liljeblad (Generate Partnership), Per Welinder (IT-strategi) och Jessica Nilsson (Projektledare CRM).
– Vi utbyter erfarenheter och ser möjligheter till affärsutveckling – både enskilt som gemensamt. Och framförallt så görs detta med starkt fokus på fotbollskonsumenten och våra partners, säger Jan Karlsson.
Kvällen inleddes med en förgala och mingel innan tv-sändningen och prisutdelningen tog vid klockan 20:30, och det finns saker att inspireras av både till Allsvenskans Stora Pris och till fotbollens IT-projekt.
– Det är givande för mig som projektledare för Allsvenskans Stora Pris att komma hit och se hur våra kollegor i Norge jobbar med sin motsvarighet. Jag har redan fått med mig utvecklingspunkter till nästa års gala, säger Kaveh Sarvari, ansvarig evenemangsutveckling och projektledare för Allsvenskans Stora Pris.
– Norge bedriver ett antal IT-projekt som har beröringspunkter med det vi gör i Sverige inom EFIT, där vi också samarbetar. Syftet med att vara här är en workshop där vi går igenom projekten, skapar synergier och prioriterar. Strax innan sommaren träffades vi i Sverige, nu följer vi upp med träff i Norge, säger Per Welinder, VD i SEF AB.