Höjdpunkter, statistik och den digitala matchupplevelsen – det är innehåll som står i centrum när Allsvenskan och Superettan får nya webbplatser.

– Vi ska vara den naturliga mötesplatsen för underhållning och fakta kring Allsvenskan och Superettan. Med våra nya sajter tar vi ett stort steg i den riktningen, säger Calle Stjerna, marknadschef på Svensk Elitfotboll.

I samband med att fotbollssäsongen 2023 rullar i mål re-lanseras tre nya webbplatser, Allsvenskan.seSuperettan.se och Svenskafutsalligan.se. Det är den första större utvecklingen av ligornas webbmiljö sedan 2017. Först ut är Superettan som går live idag, följt av Allsvenskan som kommer upp nästa vecka.

På allsvenskan.se och superettan.se kommer besökarna kunna se sammandrag från alla matcher, bli serverade höjdpunktsklipp i realtid från pågående matcher via tjänsten Highlights Plus och vara tränare i Allsvenskan Fantasy.

Nytt är möjligheten för besökaren att logga in via sitt Fotbollskonto och få tillgång till allt videomaterial och andra tjänster via single sign-on. Även om sajterna har mycket nytt innehåll på plats från start så kommer nya upplevelser hela tiden göra sajterna levande. Närmast på tur är en utveckling av hur man på ett underhållande sätt kan ta del av statistik kring spelare och lagens matcher.

– Sedan lanseringen av våra förra sajter så har varumärkesupplevelsen av vår liga utvecklats enormt i alla andra kanaler, nu tar äntligen våra sajter ett stort steg i samma riktning. Jag vill uttrycka ett stort tack till Daniel Ehlersson på Innehållsbyrån Dagny samt till Everysport Group med Johan Ejemark i spetsen för ett grymt samarbete, avslutar Calle Stjerna.