"

Tillsammans utvecklar vi svensk elitfotboll

"

<
1 mars, 2017

Kommunikationsmål Svensk Elitfotboll

Föreningen Svensk Elitfotboll jobbar professionellt tillsammans med sina 32 medlemsklubbar för aktivt skapa sportsliga, ekonomiska och verksamhetsmässiga förutsättningar för att till fullo ta tillvara på den utvecklingspotential som finns för Allsvenskan, Superettan och den nationella herreliten i fotboll.

KOMMUNIKATIONSMÅL SVENSK ELITFOTBOLL 2020

Vi ska i våra kanaler nå ut till fler personer. Dels fler inom vår målgrupp men också de vi idag inte når, det vill säga andra potentiella matchkonsumenter. Ligornas kanaler ska vara en självklar källa för information runt Allsvenskan och Superettan, SEF:s hemsida ska vara en trovärdig och viktig källa till kunskap om elitfotbollens påverkan utanför själva fotbollsplanen och Tipselit ska varaförstahandskällan för svensk talangutveckling.

Vi ska visa att svensk elitfotboll bidrar till samhället och inte är tärande. Samhällsnyttan överväger exempelvis kostnaderna för polisen i samband medstormatcherna.

Vi ska visa att våra evenemang är trygga, säkra och stämningsfulla. Oroligheter förekommer, men endast vid ett fåtal tillfällen och av några enskilda individer som förstör för andra. Fotbollen är en avspegling av samhället i stort och tar också ansvar för sin omgivning.

Svensk elitfotboll är fylld av tradition och står för passion, stolthet, drama och närhet – och det vill vi visa och lyfta fram.

Vi vill genom varumärkesbyggnad och image i vår kommunikation skapa en lockelse och göra det så attraktivt som möjligt för gemene man att gå och se svensk elitfotboll på plats på arenorna. Vi vill stärka våra partners och klubbarnas varumärken och bygga profiler inom ligorna och inom talangutveckling.

Svensk elitfotboll innebär vänskap och enhetlighet. Alla är välkomna oavsett bakgrund och vi strävar dagligen för att implementera vår värdegrund, vilket vi också ska visa i kommunikationen.

Svensk Elitfotboll har en stark position ute i Europa och det dagliga arbetet lyfts ofta fram som ett föredöme bland andra länder, och det ska vi sträva efter att visa även inom landet.

Vi ska bygga på kärleken från supportrarna. De och den stämning de skapar på våra arenor är vår framgång. Vi ska vara respektfulla mot våra supportrar och vi ska vara folkvänliga – inte pampar. Vi är inte nödvändigtvis den bästa ligan eller den häftigaste ligan – vi är supporterligan.

Vi ska med Svensk Elitfotbolls kommunikation verka för att nå målen med att bli Nordens Bästa Liga (NBL) där vi jobbar efter fem på förhand uppsatta mål.

IMG_5075

MER FRÅN SEF

Djurgårdens IF och Mjällby AIF Årets Sports Business Team 2019

23 okt 2020

300 i publik från och med 1 november

22 okt 2020

SFL: Här är säsongens första TV-matcher

22 okt 2020

Svenska elitfotbollsspelare topp 20 i världen

22 okt 2020

Vinstpengar till ungdoms- och damfotboll

21 okt 2020

Senaste nytt

Djurgårdens IF och Mjällby AIF Årets Sports Business Team 2019

23 okt 2020

300 i publik från och med 1 november

22 okt 2020

SFL: Här är säsongens första TV-matcher

22 okt 2020

Svenska elitfotbollsspelare topp 20 i världen

22 okt 2020

Vinstpengar till ungdoms- och damfotboll

21 okt 2020