Copper Street Innovation och varumärket “Dirtwater Fox Brewery” blir den officiella coladrycken till eAllsvenskan säsongen 2021-22.
– Det är med glädje vi välkomnar Copper Street Innovation ombord på resan med eAllsvenskan, med sikte på att fortsätta bygga ligan och varumärket till en ännu starkare position, vilket vårt partnerskap kommer ge oss ytterligare möjligheter att göra, säger Nicklas Mether, projektledare för eAllsvenskan hos Svensk Elitfotboll.

eAllsvenskan är Sveriges största professionella EA SPORTS FIFA-tävling, och en del av EA SPORTS FIFA 22 Global Series. Klubbar från Allsvenskan och Superettan tävlar om titeln och 200.000 kronor i prispengar, samt en plats i kvalet till världsmästerskapet FIFAe World Cup. DreamHack Sports Games började producera och marknadsföra denna prestigefyllda turnering under 2021 med målsättningen att få följarskaran och engagemangsnivån i Sverige att växa, vilket ger bolag som Copper Street Innovation en plattform att marknadsföra sig på direkt mot en engagerad esportpublik. 

– Vi är glada över att få vara en del av denna fantastiska eAllsvenska resa. Det är med stor stolthet vi går in i partnerskapet och vi är ganska säkra på att detta är den perfekta matchningen mellan två innovativa företag, säger Fredrik Fjellman vd för Copper Street Innovation.

Partnerskapet innebär att Dirtwater Fox Brewery kommer att bli den första officiella Coladrycken i eAllsvenskan och att företaget får ta del av en rad marknadsföringsmöjligheter, inklusive skapandet av brandat material, digital aktivering och produktplacering i livesändningarna. Dessutom kommer Dirtwater Fox Brewerys partnerskapsrättigheter ge dem rätt att utveckla, producera och sälja den första co-brandade eAllsvenska coladrycken någonsin i en ny Limited Edition-design och smak som lanseras i butik februari 2022.

Precis som alla Dirtwater Fox Brewerys drickor, är även eAllsvenskans Cola ekologisk och fri från koffein och färgämnen. Crush-drickan är endast naturligt sötad med fruktjuice, vilket innebär att fans och spelare i ligan kan njuta av ett schystare alternativ.

– Vi tror starkt på att partnerskapet med Copper Street Innovation, ett företag som är uppfinningsrikt, ambitiöst och djärvt, kommer att göra det möjligt för oss att bygga och stärka både varumärket eAllsvenskan och dess community. Vi ser särskilt fram emot att se och njuta av den nya co-brandade eAllsvenska läsken i början på det nya året, säger Scott Steedman, CCO för DreamHack Sports Games.

Bolaget Copper Street Innovation grundades 2017 och startade med två varumärken, Ekobryggeriet Nordic Tonic och läsken från The Dirtwater Fox Brewery. Affärsidén bygger på att skapa, utveckla och bygga starka, kraftfulla varumärken där företaget själv har kontroll över hela produktresan, från den ursprungliga produktidén till händerna på slutkonsument. Företaget som har affärsintressen globalt är placerat i Norrköping, Sverige.

eAllsvenskan startade 2019 som SEF:s esportliga, och är nu inne på sin fjärde säsong.