Är du en erfaren ekonom som trivs med att arbeta i en bred roll med stort eget ansvar, varierande arbetsuppgifter och där du får vara del av ett lag som arbetar för att utveckla den svenska elitfotbollen? Då kan det vara dig vi söker!

Ansökan sker via OnePartnerGroups hemsida, vi tar inte emot ansökningar via mail. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta OnePartnerGroups konsultchef Gabriella Boumadi på 0735 39 69 28.

Svensk Elitfotboll, SEF, är en intresseorganisation för alla föreningar i Allsvenskan och Superettan. SEFs uppdrag är att vara ledande i utvecklingen av den svenska elitfotbollen på klubbnivå, sportsligt, ekonomiskt, kommersiellt och administrativt.

SEF har de senaste åren arbetat med en tydlig strategi och satsning med syftet att åstadkomma en positiv utveckling för klubbarna i Allsvenskan och Superettan såväl som för ligan i sin helhet. Glädjande nog har denna satsning varit framgångsrik och det har skett stora framsteg. Bland annat har publiksiffror, supporterintresse och de ekonomiska förutsättningarna utvecklats starkt.

SEF kommer från och med 2020 att omsätta cirka 750 MSEK. Den absoluta majoriteten av medlen kommer via projekt eller direktutbetalningar användas för att stötta klubbarna i Allsvenskan och Superettan.

Med dessa framgångar följer också ett utökat ansvar för kontroll och styrning över verksamheten. SEF har i dag 13 fast anställda samt ett antal projektanställda och konsulter. Den ordinarie verksamheten är indelad i funktionerna ekonomi/admin, sport, kommunikation och varumärke, försäljning och evenemang samt affärsutveckling. Till SEF hör också ett helägt dotterbolag, med ansvar för IT-utveckling.

Dina arbetsuppgifter
På kontoret i Solna finns en ekonomi- och adminfunktion, bestående av tre tjänster som hanterar både föreningen och bolaget. Funktionen rapporterar till SEFs operativa chef, som också har personalansvar. I det dagliga arbetet rapporterar du till föreningens ekonomichef.

Till ekonomi och adminfunktionen söker SEF nu dig som kan och vill arbeta med alla delar inom ekonomi. Rollen innebär att självständigt arbeta med löpande redovisning, bokslut, årsredovisning men också med utveckling av rutiner, styrning och processer samt med stöd och information såväl internt på kontoret, som till medlemmar i ekonomifrågor.

Utöver ovanstående tillkommer projekt och andra frågor av administrativ karaktär samt dagliga kontorssysslor. Sammantaget krävs att du som person är prestigelös och flexibel i ditt sätt att åta dig arbetsuppgifter. Detta är en ersättningsrekrytering.

Din profil
För att lyckas i denna roll ser vi att:
– Du har minst fem års erfarenhet från arbete på ekonomiavdelning

– Relevant utbildning från universitet eller motsvarande

– Du tidigare har arbetat självständigt med alla delar inom ekonomi och har förmågan att snabbt sätta dig in i nya verksamheter och rutiner

– Svenska i tal och skrift.

När det kommer till personliga egenskaper är du noggrann och självgående, strukturerad, strategisk och du har god administrativ förmåga. Du är serviceinriktad och idrottsintresserad och det är meriterande om du har erfarenhet från att arbeta i en ideell verksamhet eller från annan liknande organisation.

Övrigt:
Anställningsformen är tillsvidare och avser heltid med oreglerad arbetstid. Arbetet utgår från SEF:s huvudkontor i Solna. Anställningen inleds som en provanställning i sex månader. Antalet semesterdagar, försäkringar och pension följer gällande ”Branschavtal Idrott” och gällande lagar.

Start: Snarast eller enligt överenskommelse