Runt 50 deltagare från elitklubbarnas affärs- och hållbarhetsansvariga träffades i Stockholm i dagarna två för att tillsammans diskutera säsongsstarten och inspireras av varandra.
–  De här dagarna handlar om att deltagarna ska få möjlighet att inspireras och delta i nulägesorienterade diskussioner kopplat till våra framtida affärer, både på liga- och klubbnivå, säger Jessica Linnman, kommersiell chef på Svensk Elitfotboll.

Konferensen inleddes med en nulägesbild var Svensk Elitfotboll står idag och de affärsmöjligheter som ligger på bordet. Sedan var det samtal om det stundande 25-årsjubileet för Superettan samt om hur vi växer tillsammans med våra partner.

Parallellt genomfördes separata dialoger och övningar med klubbarnas hållbarhetsgäng.

Dag ett avslutades med att ligornas partners besökte konferensen för att presentera sig och berätta hur partners och elitfotbollen jobbar tillsammans mot samma mål.

Under den andra dagen visade Svensk Elitfotboll upp de centrala tjänster som finns och hur dessa bäst kan användas plus att man pratade tillväxtplan.

Konferensen avslutades med en omvärldsanalys.