När Superettan till helgen är tillbaka med en full omgång efter sommaruppehållet för det även med sig en ny runda av OBOS tipset. En kostnadsfri tävling som seriens Presenting partner OBOS för andra året i ordningen presenterar och där deltagarna, genom att tippa utfallet i alla matchens omgångar kan premieras både i konkurrens med övriga supportrar av sin egen favoritklubb i de enskilda rundorna och i den totala tävlingstoppen i slutet av säsongen. 

Även de klubbar vars supportrars gemensamma snittresultat är bland de fyra bästa i ligan när tipset ska summeras premieras av OBOS i klubbtävlingen.

Tillsammans med de omröstningar om Matchens Lirare i alla lags hemma- och bortamatcher är detta ett av två initiativ för att erbjuda nya möjligheter för klubbarnas supportrar att engagera sig i samband med matcherna och för OBOS att ta en aktiv roll på flera plan i sitt partnerskap.

– Det är otroligt roligt att både klubbar och supportrar tagit de här tävlingarna till sig och att vi får vara med och gemensamt utveckla relationen såväl dem emellan som för vår egen del som ligans presenting partner. Nu hoppas vi bara att vi når ännu fler inför fortsättningen så att så många som möjligt får vara med och stötta sin klubb i kampanjerna, säger Christian Alehagen, Chef Varumärke & Samhällsansvar på OBOS i Sverige.

Jan Karlsson, Försäljningsdirektör på Svensk Elitfotboll:

– Deltagandet i båda aktiviteterna har haft en tydlig ökning jämfört med förra säsongen vilket stärker vår känsla av att de här initiativen är väldigt populära bland klubbarnas supportrar, vilket är mycket glädjande för oss och för vårt fina samarbete med OBOS. 

Snittresultaten på individuell nivå beräknas på de 15 bästa omgångarna och för den som vill vara med i OBOS tipset och ge sig själv så goda förutsättningar att vinna premier åt sig själv och sin favoritklubb, så är de kommande omgångarna redan öppna och hittas här. Omröstningarna om matchens lirare lägger klubbarna ut i sina egna sociala medier, Liveappar och hemsidor i anslutning till matcherna.