Föreningen Svensk Elitfotboll och Coca-Cola har tecknat ett samarbetsavtal gällande satsning i svensk elitförberedande fotboll. Varumärket Powerade blir därmed officiell leverantör av sportdryck till Svensk Elitfotboll.

Coca-Cola går in centralt för att satsa på framtidens stjärnor och blir i och med avtalet officiell namnsponsor till Ligacupen, som är en cup-turnering för 17-19 åringar, som från och med nu kommer att heta Powerade Cup.

-”Det är väldigt glädjande att Coca-Cola väljer att satsa på svensk elitfotboll och i synnerhet vår elitförberedande verksamhet. Vi strävar hela tiden efter att skapa en attraktivare liga för ungdomar och här passar Powerade in perfekt med sin sportdryck och starka varumärke”, säger Svensk Elitfotbolls generalsekreterare Mats Enquist.

-”I och med samarbetet med Powerade säkerställer vi en fortsatt satsning på att förlänga tävlingssäsongen för våra kommande elitspelare”, säger Stefan Lundin, Sportdirektör på Svensk Elitfotboll.

-”Det här samarbetet ligger helt rätt i tiden för Powerade som nu tar steget in i fotbollen i Sverige och erbjuder en sportdryck som Svenska Elitklubbar kommer att ha stor nytta av för att säkerställa rätt vätskebalans innan, under och efter träning”, säger Lena Carlberg, Produktchef för Powerade i Sverige.

 

Kontaktpersoner

Förening Svensk Elitfotboll

Madeleine Ödquist, Marknad 0705-500 506
E-post: madeleine.odquist@svenskelitfotboll.se

Stefan Lundin, Sportdirektör 0702-068 478
E-post: stefan.lundin@svenskelitfotboll.se

 

 Coca-Cola Enterprises Sverige AB

Anne Lindfeldt, Senior Public Relations Manager 0706-487 124
E-post: alindfeldt@cokecce.com

Powerade logotype 2013