För att säkerställa leveransen till SEF klubbarna och våra ligapartners behöver SEF AB stärka teamet som jobbar med den tekniska utvecklingen.

Nu söker vi en teknisk projektledare som kan hjälpa att leda arbetet med att utveckla och förbättra vår IT-plattform, API:er och appar (Livekanalen) samt agera som en ansvarig, central kontaktpunkt för SEF AB:s tekniska incidenthantering. 

Det är en fördel om du har ett analytiskt tänkande, starkt intresse för teknik, och har viss teknisk erfarenhet med Azure cloud tjänster, API:er, databaser och SQL — gärna en teknisk bakgrund som tex systemvetare i botten.

Du behöver inte ha fotbollsbakgrund, men en förståelse för verksamheten och hur klubbarnas arbete ser ut är meriterande.

Om tjänsten
Tjänsten är heltid och placerad på huvudkontoret i Solna, men en del av arbetet kan utföras på distans. Det krävs att man är självgående och stresstålig samt att man är införstådd med att en del av arbetet görs utanför ordinarie arbetstider. Tjänsten rapporterar till CTO och ingår i ett tight team av kollegor och medarbetare hos våra leverantörer.

Om SEF AB
SEF AB är en förkortning av Sport Entertainment Factory AB och är ett helägt dotterbolag till Föreningen svensk elitfotboll, SEF. Vårt ansvar är att leverera teknik och teknisk kompetens till klubbarna i Allsvenskan och Superettan samt SEF och dess partners. Vi har utvecklat en gemensam teknikplattform som används av alla klubbar och i den integrerar vi tredjepartslösningar som till exempel Biljettsystem, CRM, Liga- och Klubbappar, ekonomisystem med mera. Matchdagar ansvarar vi också för produktion av matchdata samt levererar innehåll till klubbarnas appar och analysverktyg. Utöver leveranser till våra ägare har vi uppdrag åt Discovery, Unibet, Norska Eliteserien och ett samarbete med Svenska Fotbollförbundet. 

Ansökningar med bilagor och referenser mailas senast den 31 januari till johan.viberg@svenskelitfotboll.se. Märk ansökan ”Ansökan Projektledare IT”.