Regnet må ha öst ned i bibliska proportioner över Kallfors Golfklubb, men det var inget som störde deltagarna och deras goda humör när Svensk Elitfotboll bjöd in till SEF Masters 2018. Golftävlingen gjorde sin första upplaga och deltog gjorde företrädare från medlemsklubbarna, samarbetspartners till ligorna samt Svensk Elitfotboll.
– Det här känns som ett mycket bra startskott på en framtida tradition, säger Jan Karlsson, Försäljnings- och marknadsdirektör på Svensk Elitfotboll.
Fredagen den 31 augusti arrangerades SEF Masters för första gången, och deltagarna som bestod av företrädare från medlemsklubbarna samt samarbetspartners till både ligorna och Svensk Elitfotboll delades upp i blandade lag för att göra upp i tävlingsformen Texas scramble.
Utöver huvudtävlingen kunde deltagarna även vinna fina priser i flera småtävlingar, så som längsta drive och närmaste inspel.
Vid första utslag på Kallfors Golfklubb söder om Stockholm bjöd vädergudarna på behagligt väder, men framåt eftermiddagen började regnet ösa ner – men det stoppade inte de entusiastiska deltagarna.
– Det var en fantastiskt bra dag. Det är kul att spela golf till att börja med och det var det en mycket fin bana och ett bra arrangemang, säger Ted Söderström, VD i DHL Express i Sverige – officiell partner till Svensk Elitfotboll och dess ligor.
Efter avslutad tävling fick alla deltagare ta emot pris för deras prestationer på golfbanan, och det bjöds på en buffé inne i klubbhuset. En ytterligare chans för alla samarbetspartners kring den svenska elitfotbollen att mötas på ett avslappnat sätt.
– Att vara partners är en nätverksaktivitet redan från början, så jag tycker det är kul att få träffa andra partners och hela gänget runt Svensk Elitfotboll. Ett sådant här tillfälle fördjupar relationen. Man lär känna varandra på ett helt annat sätt när man spelar golf, det är någonting annat än att sitta ned och förhandla kontrakt, säger Söderström.
För Svensk Elitfotboll som arrangör finns en förhoppning om att SEF Masters, efter en populär första upplaga, ska bli en tradition.
– Det var glädjande att så många deltog och det var riktigt trevligt att umgås och må bra tillsammans. Kallfors är en fin bana i omväxlande natur, och det utmanande vädret bidrog till spänning och lite nerv i avgörande moment, säger Jan Karlsson, Försäljnings- och marknadsdirektör på Svensk Elitfotboll och fortsätter.
– Denna första upplaga känns som ett mycket bra startskott på en framtida tradition för Svensk Elitfotboll, våra medlemsklubbar inom ligorna samt våra närmaste fotbollsvänner.