Svenska Spel flyttade nyligen ut från sina lokaler i Sundbyberg till förmån för ett helt nytt kontorskomplex i arenastaden i Solna, bara ett stenkast från Svensk Elitfotbolls och Svenska Fotbollförbundets lokaler.
– Vårt nya kontor speglar det moderna företag vi är, säger Håkan Solberg, Sponsringschef på Svenska Spel.

Flytten innebär inga skillnader i samarbetet mellan Svenska Spel och fotbollen men att sitta närmare varandra rent geografiskt anser Håkan Solberg vara värdefullt.
– Svenska Spel har alltid stått fotbollen nära och vi har täta kontakter med varandra. Att vi nu har kontor på samma gata förstärker ytterligare ett redan väl fungerande samarbete.

Svenska Spels gamla lokaler i Sundbyberg utrymdes runt månadsskiftet februari-mars för en helt ny fastighet i Solna, nära Friends Arena. De nya lokalerna rymmer 330 kontorsplatser och det känns som ett lyft före hela företaget att.
– Kontoret i Sundbyberg rymde mycket historik, men speglade inte framåtandan som finns i dagens Svenska Spel. Att vi nu har ett modernt kontor bättre anpassat för sättet vi idag arbetar, upplevs som ett verkligt lyft, säger Håkan Solberg.

Svenska Spels huvudkontor i Visby berörs inte av flytten till Solna.

Exempel på projekt som Svenska Spel deltar i och sponsrar i samarbete med Svensk Elitfotboll:
Tipselit: Talangutveckling och certifiering av klubbarnas akademier. Möjliggör för klubbarna att heltidsanställda ungdomstränare och kvalitetssäkrar framtiden.

 Stå upp för fotbollen: Projekt att skapa en bättre arenaupplevelse och sprida fotbollen som en positiv kraft. Visionen är att fotbollens evenemang skall vara Trygga, Säkra, Välkomnande och Stämningsfulla. Ett viktigt verktyg i Stå upp för fotbollen är klubbarnas SLO:er.

 Uppförandekoden: Svensk fotbolls värdegrund utifrån hur fotbollen ska jobba och agera. Alla är välkomna oavsett kön, sexuell läggning, religion, etnicitet eller nationalitet.

 Europabonusen: Varje år delas en bonus på tre miljoner ut, som en förberedelse till de svenska lag som ska kvala till Europaspel.

 Gräsroten: Projekt i egen regi. En gång per år delar Svenska Spel ut 50 miljoner kronor till ungdomsidrotten i Sverige, fördelat bland de idrottsföreningar med flest registrerade Svenska Spelkunder.

 Spelkortskampanj: Varje år får Svenska Spels kunder möjlighet att gå på Allsvenskan eller Superettan till halva priset, under en begränsad period.