Unibet är herrelitfotbollens huvudpartner sedan 2020. Från och med säsongen 2021 utvidgar Unibet sitt engagemang genom att också bli Presenting partner till Allsvenskan.
– Vi är glada och stolta över att på kort tid etablerat en så stark relation med SEF och klubbarna, att vi nu kan fördjupa samarbetet ytterligare. Det har varit ett jättebra och utvecklande första år tillsammans, där vi sjösatt flera gemensamma initiativ, säger Anders Falk, Sponsorchef på Unibet.

– Att vi nu också är Presenting partner innebär att vi står än närmre varandra och att Unibet blir en naturlig del av Allsvenkan. Vi ser fram emot den kommande säsongen med stor entusiasm.

Att vara Presenting partner till Allsvenskan innebär att Unibet from denna säsong också kommer att inkluderas i den allsvenska skölden.

– Samarbetet med Unibet fungerar mycket bra. Bara på ett år har vi gemensamt hunnit med att göra betydande insatser, bland annat inom spelarutbildning genom Unicoach och ligaintegritet. Tillsammans avser vi att vara ledande i arbetet mot matchfixing och för sunt spelande, säger Mats Enquist Generalsekreterare på Svensk Elitfotboll och fortsätter.  

Foto: Johan Axelsson / BILDBYRÅN / COP 245 / JA0009

– Vidare är det både glädjande som en stor framgång för oss att Unibet visar starkt förtroende för vårt samarbete och växlar upp sitt engagemang ytterligare på liganivå.

DHL Express har under de senaste tre säsongerna varit Allsvenskans Presenting partner. Efter globala direktiv och reviderade sponsringsstrategier inom DHL Express har parterna valt att i samförstånd inte förlänga samarbetet.

– Vi har haft ett mycket bra och framgångsrikt samarbete med DHL Express som Presenting partner för Allsvenskan och är tacksamma för det vi lyckats åstadkomma tillsammans, säger Jan Karlsson Försäljningsdirektör på Svensk Elitfotboll.

Den nya allsvenska skölden kommer att presenteras under våren.