Gillar du att jobba nära sport, vara spindeln i nätet och trivs med att ha varierade arbetsuppgifter med eget ansvar, kan detta vara tjänsten för dig. Ekonomiavdelningen på SEF hanterar både kontorets ekonomi, administration, föreningsverksamhet samt är ett stöd till föreningarna i olika ekonomi- och föreningsrelaterade frågor. Utöver föreningen är ekonomiavdelningen även stöd till SEFs dotterbolag. Tjänsten vi nu utlyser är delad, arbetsuppgifterna omfattar både ekonomi, administration och allmänna kontorsuppgifter.  

Svensk Elitfotboll, SEF, är en intresseorganisation för föreningarna som spelar i de två högsta serierna i svensk herrelitfotboll, Allsvenskan och Superettan. Föreningen skall utveckla och tillvarata herrelitfotbollens intresse, ekonomiskt såväl som verksamhetsmässigt. 

Ekonomiassistent:  

Arbetsuppgifterna är främst att hantera kund- och leverantörsreskontra både för föreningen och bolaget. I dialog med de verksamhetsansvariga fakturera våra kunder och bokföra. Hantera inkommande leverantörsfakturor med allt från attest, bokföring och betalning.  
Vi, och många av våra föreningar, arbetar i Microsofts affärssystem Dynamics 365, Business Central. Erfarenhet av det systemet är positivt.  

Kontor:  

Vi är ett kontor med många skiftande arbetsuppgifter och vill samordna de uppgifter som återkommer, Tjänsten innefattar bland annat att ”sköta” kontoret med allt ifrån enklare inköp, till att ensam ansvara för upphandling av städning, passersystem, kontors-IT och ta hand om gäster. En viktig del av tjänsten är att vara koordinera många av våra föreningsmöten, med resor och hotellbokningar, utskick, anmälningar, lokaler och annan administration runt konferenser. Inbjudan till många möten sker via systemen Lime/Apsis varför efterenheter från dessa system eller liknande är bra. Vi har en tidvis omfattande administrativ börda med protokoll samt dokumentation, varför det är viktigt för tjänsten att sökanden har en mycket god administrativ förmåga likväl som förmåga att uttrycka sig i skrift. 

Kvalifikationer: 

Vi söker dig som är gymnasieutbildad eller motsvarande inom företagsekonomi och som har jobbat i några år med ekonomi och administration. Erfarenhet av bokföring av både momspliktig, ej momspliktig och delad verksamhet är en merit. Har du tidigare erfarenhet från idrotten eller en liknande föreningsorganisation är det positivt.  

Vi vill att du har ett genuint intresse för den här typen av jobb och ser gärna att du är fotbollsintresserad, noggrann och prestigelös.  

Då vi är en mindre organisation med varierande arbetsuppgifter så får alla tidvis hjälpas åt där det behövs. Flexibilitet, samarbetsförmåga, självständigt ansvarstagande och social förmåga också är viktiga egenskaper för att trivas hos oss. 

Placering: Vi sitter i Solna, precis intill Mall of Scandinavia. Vi jobbar huvudsakligen på kontoret men det finns möjlighet till distansarbete, när jobbet så tillåter.  

Omfattning: Heltid 

Ansökan: Intervjuer och urval sker löpande, så skicka gärna ansökan så snart som möjligt. Ansökan skickas till jobb@svenskelitfotboll.se.  

Övrigt: Anställningsformen är tillsvidare och avser heltid med oreglerad arbetstid. Anställningen inleds som en provanställning i sex månader. Antalet semesterdagar, försäkringar och pension följer gällande ”Branschavtal Idrott” och gällande lagar. 

För information kontakta: