Svensk Elitfotbolls huvudpartner Unibet är med konceptet Hemmakänslan nominerad att vinna det gyllene hjulet, en gala där Sveriges bästa sponsring och events från 2021 utses.
– Vi är glada att ha en så aktiv huvudpartner, som verkligen engagerar sig och vill skapa interaktion med klubbarna och deras supportrar. Stort lycka till Unibet, säger Calle Stjerna, varumärkeschef på Svensk Elitfotboll.

Gyllene hjulet är det mest prestigefyllda priset i branschen. Utifrån en stor mängd inskickade bidrag så har Unibet och deras byrå Passion Lab blivit nominerade till finalrundan i Årets Bästa Sportsponsring med Hemmakänslan, som handlar om samarbetet med Allsvenskan och Superettan.

Genom HEMMAKÄNSLA ville Unibet aktivera sitt nya sponsorskap av Allsvenskan och Superettan genom att skildra den nerv och hjärta som finns i klubbarnas, spelarnas och supportrarnas liv. Med skräddarsydda sponsorbudskap, anpassade färger och unika ytor var Unibet närvarande på lokal nivå från start. Genom initiativ, projekt, aktiviteter och kommunikation har Unibet nått ut till de 32 klubbarna, dit supportrarnas blickar riktas, och på endast två år vunnit supportrarnas gillande.

Bland övriga finalister i Gyllene hjulet återfinns bland annat också Hammarbys Samhällsmatchen.