Company Line är sedan vintern 2019 Officiell leverantör till ligorna Allsvenskan och Superettan. I samband med Nätverksarenan 2022 så passade Company Line på att bekanta sig närmre med alla klubbar och deras officiella partners.
– Det viktigaste här är kontakterna och mingelvärdet för vår del. Sedan förväntar vi oss, när vi kommer på klubbträffarna som vi inte kunnat ha på två år, att få visa vad vi går för och vad vi gör, menar Robert Lindström, grundare och vd på Company Line.
New Wave Profile är en kedja med cirka 70 återförsäljare i Sverige och ytterligare 90 i övriga Norden som består av fristående professionella företag inom profilmedia. Company Line skapar profilering som människor känner sig bekväma med i sina professionella roller.
Company Line var med på Nätverksarenan i Milano 2020, sedan kom pandemin som lamslog en hel värld.
– Det är andra gången vi är med på Nätverksarenan, så det är roligt att träffa så mycket folk. Det är underbart vara partner till Svensk Elitfotboll och att träffa så mycket nya människor. Det inspirerar att vara här i Berlin.
Varför har ni valt att vara partner till Svensk Elitfotboll?
-Vi gillar fotboll extra mycket och vi ser det som otroligt kul att vara med och profilera svensk fotboll. Allsvenskan och Superettan. Men det intressanta är de starka partner som finns med och de föreningar som är här som vi är duktiga på att profilera med merchandise och så vidare, på klubbsidan. Det är intressant för oss.
– Fotbollen har också starka partners som är intressanta att profilera för vår del.
Skulle ni rekommendera Nätverksarenan för andra klubbar eller partners?
– Definitivt. Jag tror det är viktigt att Svensk Elitfotboll som huvudägare av partnerskapet tittar över de olika branscherna, vad det finns för olika företag att plocka in och att man hittar en bra mix av företagare och partners som kan samverka här.