OnePartnerGroup ny officiell partner till Svensk Elitfotboll

24 JULI, 2018 kl 09:59

OnePartnerGroup ny officiell partner till Svensk Elitfotboll

Stefan Alvarsson, Koncern-Vd OnePartnerGroup, Jan Karlsson, Försäljnings- och marknadsdirektör Svensk Elitfotboll och Anders Mårtensson, Marknadsdirektör OnePartnerGroup
Stefan Alvarsson, Koncern-Vd OnePartnerGroup, Jan Karlsson, Försäljnings- och marknadsdirektör Svensk Elitfotboll och Anders Mårtensson, Marknadsdirektör OnePartnerGroup

OnePartnerGroup satsar stort på fotbollen och blir nu partner till Svensk Elitfotboll med visionen att kunna bidra till utvecklingen av ligorna Allsvenskan och Superettan.
– Vi är väldigt glada att vi tillsammans inleder ett långsiktigt samarbete inom kompetens – och resursutveckling, säger Jan Karlsson, Försäljnings- och marknadsdirektör på Svensk Elitfotboll.

OnePartnerGroup som idag verkar lokalt via 43 kontor i Sverige kliver in som HR partner till Svensk Elitfotboll på liganivå. Initialt under innevarande år inleds samarbetet med fokus riktat mot Superettan, där bägge parter ser en klar fördel att successivt lära känna varandra för att förstå på vilket sätt samarbetet kommer göra bäst hållbar skillnad för intressenterna kopplat till Svensk Elitfotboll och dess ligor.

– Tillsammans med OnePartnerGroup adderar vi ytterligare ett viktigt branschsegment för både vår egen som för våra intressenters verksamhetsutveckling, säger Jan Karlsson.

–  Det är en ära att bli officiell partner till Svensk Elitfotboll. Våra interna värdeord inom OnePartnerGroup är en framåtlutad, schysst, lagspelare, vilket ligger helt i linje med Svensk Elitfotboll vars verksamhet bygger på engagemang, fair play och lagspel. Vi ser fram emot att kunna bidra till utvecklingen av klubbarna med våra högklassiga lösningar inom rekrytering och bemanning, säger Stefan Alvarsson, koncern-VD på OnePartnerGroup.

Med samarbetet kan OnePartnerGroup hjälpa klubbarna att utvecklas genom rekrytering och bemanning av personal till områden som rör deras verksamhet.
– Med vår geografiska spridning är vi tillgängliga på samma orter som klubbarna vilket skapar goda förutsättningar för gemensamt arbete, säger Anders Mårtensson, Marknadsdirektör på OnePartnerGroup.

Avtalet är på 4,5 år där ett urval av Superettans klubbar inledningsvis bland annat kommer att erbjudas möjligheter att använda utvalda delar av OnePartner Groups koncept i sin egen verksamhetsutveckling. Från och med säsongsstart 2019 utvecklas samarbetet till att även innefatta Allsvenskan på liganivå.

– Samarbetet är ett sätt att säkerställa klubbarnas långsiktiga arbete. Klubbarnas verksamhet är omfattande, behoven och förväntningarna är stora och personalomsättningen har tidvis varit hög. Då är det bra att vi med OnePartnerGroups hjälp kan säkerställa att klubbarna inte bara får personal med rätt kompetens, utan också kan säkra sin långsiktiga utveckling via kontinuitet på sportkontoret, säger Mats Enquist, Generalsekreterare på Svensk Elitfotboll.

För ytterligare information om samarbetet kontakta gärna:
Svensk Elitfotboll
Mats Enquist, Generalsekreterare
mats.enquist@svenskelitfotboll.se, 070-593 77 71

Jan Karlsson, Försäljnings- och marknadsdirektör
jan.karlsson@svenskelitfotboll.se, 070-525 88 44

OnePartnerGroup
Stefan Alvarsson, Koncern-VD
stefan.alvarsson@oneparterngroup.se, 070-776 65 92

Anders Mårtensson, Marknadsdirektör
anders.martensson@onepartnergroup.se, 073-663 79 36

Fler nyheter

IMG_5081

Partnerträff i Malmö i samband med Malmö FF – Chelsea

Allsvenskans och Superettans officiella partners träffades i Malmö i samband med mötet i Europa League mellan Malmö FF och Chelsea…. Läs mer

Foto: Simon Hastegård / Bildbyrån / Cop 118

Malmö FF och AIK favoriter i Svenska Cupen hos Svenska Spel

I helgen börjar tävlingssäsongen på allvar när Svenska Cupen drar igång. Precis som i Allsvenskan så är Malmö FF och… Läs mer

IMG_5061

Marknadskonferens: ”Det hände något inom SEF 2015”

De affärsansvariga i klubbarna i Allsvenskan och Superettan har träffats kontinuerligt sedan 2015. Vid den första konferensen 2019 känner deltagarna… Läs mer

GAIS_cover-1024x740

GAIS ”Fanager” uppmärksammad internationellt

GAIS satsning på den så kallade ”Fanagern”, Sebastian Thörnqvist, får uppmärksamhet utomlands. Greppet att låta en supporter vara coach i… Läs mer

Dzenan Dedic, verksamhetschef OnePartnerGroup Helsingborg och Fredrik Liverstam, Helsingborgs IF Foto: OnePartnerGroup

OnePartnerGroup och Helsingborgs IF i samarbete

Helsingborgs IF:s Fredrik Liverstam förstärker OnePartnerGroups kontor i Helsingborg. Liverstam kommer vid sidan av fotbollen att jobba som säljare. – Tack… Läs mer

SLOfrance

Svensk SLO-delegation på studiebesök i Frankrike

I början av februari bjöds en svensk delegation in till ett studiebesök i Lyon inom ramarna för LIAISE-projektet. Besöket syftade… Läs mer

IMG_4980

För OnePartnerGroup började allt med Nätverksarenan

Det har hänt mycket på ett år för ligapartnern OnePartnerGroup. För ett år sedan deltog OPG som inbjuden gäst till… Läs mer

SEF-Spiideo-633x338

Allsvenskan och Superettan speciellt inbjudna till digitalt spetsmöte

Klubbarna i Allsvenskans och Superettans arbete med att ta fram officiell matchdata drar blickarna till sig. I slutet av januari… Läs mer

IMG_4948

Inspirationsfyllda dagar med klubbar och partners i Madrid

Den andra upplagan av Nätverksarenan är över. Totalt 85 personer från ligorna och klubbarna från Allsvenskan och Superettan gjorde tillsammans… Läs mer

IMG_4948

Inspirational days with clubs and partners in Madrid

The second edition of the Network Arena is over. A total of 85 people from the leagues Allsvenskan and Superettan… Läs mer

Photo: Petter Arvidson / BILDBYRÅN / kod PA / 92175

Svenska Spels favoriter till det allsvenska guldet

Malmö FF är favoriter till det allsvenska guldet. I alla fall enligt Svenska Spel. Regerande mästarna AIK ger näst lägst odds,… Läs mer

pressmeddelande (kopia)

Allsvenskan och Superettan får ett nytt utseende – Ny visuell identitet

Sveriges två högsta ligor i fotboll får från och med säsongen 2019 ett nytt utseende. Både Allsvenskans och Superettans logotyper… Läs mer

pressmeddelande (kopia)

Allsvenskan and Superettan gets a new visual identity

Sweden’s two top tiers will from the 2019 season have a new look. Both Allsvenskan’s and Superettan’s logos are replaced with… Läs mer

Stadion kväll dag 1 (2)

Malmö FF tar emot Chelsea på hybridgräs

Malmö FF byter underlag på Stadion och kommer att börja spela på hybridgräs även under matcher. Först ut att tävlingsmatcha… Läs mer

eAllsvenskan_EA_on_white

SVENSKA FOTBOLLSKLUBBAR TÄVLAR I FIFA: VÄLKOMMEN TILL eAllsvenskan – EN DEL AV FIFA 19 GLOBAL SERIES

Svensk Elitfotboll och Dreamhack lanserar eAllsvenskan. Med start första helgen i mars och under resten av våren spelas en gemensam… Läs mer

eAllsvenskan_EA_on_white

TOP FLIGHT SWEDISH FOOTBALL CLUBS TO COMPETE IN FIFA: WELCOME TO eALLSVENSKAN –PART OF THE FIFA 19 GLOBAL SERIES

Swedish Elite Football and DreamHack presents eAllsvenskan. As of 1st of March and almost three months ahead, eAllsvenskan will be… Läs mer

IMG_2567-kopia-633x475

Svenska lagen klara till sommarens Gothia Cup Puma Trophy

Samtliga svenska klubbar i sommarens inbjudningsturnering i Gothia Cup – Puma Trophy är nu klara. De tolv svenska lagen får i turneringen ta sig… Läs mer

2018 åkte ett 60-tal deltagare med Nätverksarenan till Barcelona. I år går resan till Madrid.

Ligorna och klubbarna åker tillsammans med sina partners med ”Nätverksarenan” till Madrid

I början av februari åker representanter från Svensk Elitfotboll till Madrid tillsammans med Allsvenskans och Superettans officiella partners samt representanter från… Läs mer

Benjamin-Nygren-633x356

Resterande ungdomsserier fastställda

Tidigare i veckan presenterade Svensk Elitfotboll U21-serien för 2019 och nu har också Svenska Fotbollförbundet fastställt kategorierna under. Här är… Läs mer

sef

Svensk Elitfotboll anställer en operativ chef

Lena Engström blir ny operativ chef på Svensk Elitfotboll. Lena har sin bakgrund i bland annat i rid- och travsporten… Läs mer