Under perioden 1 december och ett halvår framåt söker Svensk Elitfotboll en kontorsassistent som stöttar driften med allt från försäljning till inköp av kontorsmaterial.
Perioden december till juni är en av de mer hektiska perioderna på Svensk Elitfotboll och organisationen behöver understöd av en kunnig, engagerad och inspirerad person som inte drar sig för att assistera andra i deras arbete. Fotbollskunskap och intresse är ett plus men inget måste.
Arbetsuppgifterna som projektresurs på vårt kontor i Solna består bland annat i att stötta vår personal och Generalsekreteare genom att jobba med benchmark åt vår försäljning, att arbeta med våra möten, att sköta bokningar och protokoll samt att stötta våra stora projekt som upptaktsträffarna, Allsvenskans Stora Pris och årsmötet. Det ingår också att uppdatera register och mailgrupper samt dagliga rutiner som att hämta post, göra inköp, ha kontakt med IT-support, svara i telefon och hålla rent och snyggt på kontoret. Inför ligaststarten 2019 skall även en stor mängd saker ut till våra klubbar.
Anställningsformen är en projektanställning under viss tid mellan 1/12 2018 och 31/5 2019 och avser heltid med oreglerad arbetstid, men där huvuduppdraget förläggs under veckan måndag-fredag på Svensk Elitfotbolls kontor i Solna. Antalet semesterdagar, försäkringar och pension följer gällande ”Branschavtal Idrott” och gällande lagar.
Det är ganska snabba ryck så maila din ansökan till jobb@svenskelitfotboll.se senast 16 november. Vi håller fortlöpande koll på alla ansökningar.
För eventuella frågor, kontakta Svensk Elitfotbolls Ekonomichef Anders Nyberg på anders.nyberg@svenskelitfotboll.se eller +46 73-942 91 27