Hösten 2017 togs det historiska beslutet att Svensk Elitfotboll (SEF) och Svenska Futsalligan (SFL) skall samverka för att utveckla den svenska ligafutsalen. Efter en lång tids arbete kan nu ligan meddela att en hemsida tagits fram för SFL, något som tidigare saknats.
– Detta stärker SFL som varumärke, berättar Lasse Ternström, ligaansvarig för SFL på Svensk Elitfotboll.
Under hösten 2017 beslutade Svensk Elitfotbolls medlemmar att man ville samarbeta med Svenska Futsalligan (SFL). Futsalklubbarna samlades därefter i Jönköping för ett möte där det ett historiskt beslut i svensk futsal togs, att Svensk Elitfotboll (SEF) och SFL ”aktivt och gemensamt skall samverka för att utveckla Svenska Futsalligan”.
Med bara ett par veckor till säsongsstart står en viktig beståndsdel för ligans utveckling klar, nämligen en hemsida samt sociala medier för SFL. Lasse Ternström, ligaansvarig SFL, kommenterar:
– SFL har saknat en central plattform för kommunikation. Därför är denna satsningen väldigt viktig för att kunna marknadsföra sporten och ligan. Detta stärker SFL som varumärke gentemot våra intressenter.
Alla klubbarnas nyheter kommer att länkas in på hemsidan, något som gör att du som läsare inte kommer att gå miste om något.
– Att nyheter från klubbarnas hemsida länkas in är viktigt då klubbarna får vara med och styra innehållet. Utöver detta kommer vi själva givetvis att komplettera med nyheter, intervjuer och reportage, avslutar Lasse.
Årets säsong av SFL startar i mitten av oktober. 2018/2019 blir det första året då SFL spelas som en enda rak serie med dubbelmöten mellan de 14 lagen och där vinnaren blir svensk mästare.
Följ Svenska Futsalligan på svenskafutsalligan.se och på sociala medier: Facebook, Instagram, Twitter