Partners

Svenska_Spel_vansterstalld_pos_grafisk_RGB

www.svenskaspel.se

Huvudpartner:
Svenska Spel är Svensk Elitfotbolls huvudsponsor och fotbollens i särklass största sponsor.

Svenska Spels engagemang för svensk idrott handlar om att stödja allt det positiva idrotten åstadkommer för barn och ungdomar – men även skapa möjligheter för en vass och konkurrenskraftig elit.

Svenska Spel har alltid stått nära idrottsrörelsen. Redan 1934 inleddes till exempel samarbetet med svensk fotboll. I dag sponsrar Svenska Spel Svensk Elitfotboll, Svenska Fotbollförbundet, Ishockeyförbundet, Handbollsförbundet, Bandyförbundet. Pengar som skapar stabilitet och trygghet.

Svensk fotboll storsatsar, i allt från mästerskap, europaspel, damelitfotboll till talangutveckling och devisen är just nu ”Framåt för svensk fotboll”.

Avtalet med Svensk Elitfotboll sträcker sig fram till 2019 och ger Allsvenskan, Superettan och talangprojektet Tipselit ekonomiska möjligheter till utveckling och serieverksamhet.

Vill du veta mer om hur Svenska Spel stöttar svensk fotboll, se filmen om vårt samarbete.

 

–––

Mediapartners:

cmore

www.cmore.se

C More är den ledande premiumleverantören av film, serier och sport i Norden under varumärket C More. C More Entertainment AB ingår i Bonnier Broadcasting, tillsammans med TV4-Gruppen, Nyhetsbolaget och MTV i Finland.

C More innehar idag rättigheterna över rörliga bilder till samtliga matcher i Allsvenskan och har sänt Allsvenskan sedan 1997 (tidigare under namnet Canal+). Alla 240 matcher från Allsvenskan ses både linjärt och via streaming på C More. Även samtliga matcher ur Superettan streamas på C More.

Genom att samla samtliga högsta ligor i Sveriges populäraste sporter är C More idag hemvisten för svenska sportupplevelser genom streaming och tv. Tillsammans med Svensk Elitfotboll arbetar C More med att utveckla svensk fotboll och förädla tv-rättigheterna genom att lyfta ligorna i olika projekt, bland annat Allsvenskans Stora Pris och Månadens Spelare.

TV4-gruppen_logo.svg

www.tv4.se

TV4-Gruppen har levererat engagerande nyheter, storslagen underhållning med bredd och kvalitet, direktsänd sport och högklassigt drama till hela Sverige i 25 år.

TV4 innehar idag rättigheterna över rörliga bilder till samtliga matcher i Superettan. Cirka hälften av Superettans matcher visas linjärt på TV4 Sport och samtliga matcher streamas på C More.

–––

Ligapartner:

dhl-topbar
www.dhl.se

DHL Express, världens ledande leverantör av internationella expressleveranser, blev från och med säsongsstarten Official Logistics Partner till Allsvenskan, tillika presentationspartner till Allsvenskan – ”Delivered by DHL”. DHL Express blev samtidigt Officiell Partner till Superettan.

DHL Express vill liksom Svensk Elitfotboll och dess ligor bidra till att leverera hållbara och attraktiva värden för vår omgivning, det nya samarbetet kommer förstärka varandras möjligheter.

DHL är det världsledande varumärket inom logistikbranschen, med en oöverträffad portfölj av logistiktjänster som sträcker sig från nationella och internationella paketleveranser, leveranslösningar specifika för e-handel, internationella expressleveranser, väg-, flyg- och sjötransporter och industriella logistiklösningar för hela varuflödeskedjan. Med cirka 360 000 medarbetare i fler än 220 länder och territorier runt om i världen, förenar DHL människor och företag på ett säkert och tillförlitligt sätt, vilket möjliggör den globala handeln.

Logo med ny text

www.volkswagen.se

År 2015 levererade Volkswagen 5.823.000 personbilar till kunder i över 150 länder. På den svenska marknaden inregistrerades under 2015 totalt 52 000 personbilar från Volkswagen vilket ger en marknadsandel på 15,0 procent. Volkswagens modeller täcker de flesta segment på bilmarknaden. Volkswagen är ledande importmärke i Sverige och marknadsför personbilsmodellerna up!, Polo, Golf, Golf Sportscombi, Golf Sportsvan, Beetle, Beetle Cabriolet, Tiguan, Touran, Passat, Passat Sportscombi, Scirocco, Sharan, Caddy Life, Multivan och Touareg.

Svensk Elitfotbolls och Volkswagens ambitioner är ett långsiktigt samarbete, där liganivån förstärker Volkswagens nuvarande engagemang på klubbnivå och ger både ligorna och klubbarna en stark etablerad samarbetspartner som vill vara aktivt delaktiga i utvecklingen av ligorna.

Volkswagen kommer att synas i samband med samtliga matcher i Allsvenskan och Superettan med start säsongen 2016.

EY_Logo_Beam_Tag_Horizontal_U_CMYK_EN

www.ey.com

Revisions- och rådgivningsföretaget EY är sedan 2018 samarbetspartner till Svensk Elitfotboll. EY gör varje år den ekonomiska rapporten ”Hur mår svensk elitfotboll” och har även figurerat runt elitfotbollens satsningar inom samhällsengagemang, där EY också gjort en kartläggning över elitfotbollens samhällsnytta. EY ska bistå Svensk Elitfotboll och dess ligor Allsvenskan och Superettan med kompetens och insikter inom hållbar affärsutveckling och affärsledning samt vara engagerade i olika ligainitiativ för hållbar affärsutveckling på både klubb som liganivå.

–––

Leverantörer:

Unknown
www.select-sport.com/se

Allsvenskan och Superettan kommer från och med säsongen 2017 att spelas med en och samma ligaboll. Valet föll på danska SELECT. SELECT tillhandahåller sedan tidigare officiella ligabollar till fem andra Europeiska ligor, bland annat Danska Alka Superliga sedan 2015, Belgiska Jupiter League sedan 2010 och till holländska Eredivise, under namnet Derbystar, sedan 2006.

För tre år sedan satte ledningen hos SELECT samman en grupp av experter och utvecklare som fick i uppgift att skapa den ultimata fotbollen. Bollen skulle vara ultimat inom alla områden såsom spelegenskaper, material, konstruktion och tillverkning. Nu är uppgiften löst och SELECT är stolta över att kunna presentera den senaste upplagan av Brillant Super TB, en kompromisslös fotboll gjord med noggrant utvalda material utrustad med de bästa bollegenskaperna.

Unknownwww.neh.com

NeH är ledande företag inom profilprodukter till företag, förbund, evenemang och flera landslag med unika match- och träningsställ, arbetskläder, profilprodukter, souvenirer och exponeringsmaterial, både nationellt och internationellt. Avtalet med Svensk Elitfotboll är på fyra år och innebär att NeH kommer att vara officiell leverantör till ligorna Allsvenskan och Superettan mellan 2018-2021.

NeH kommer att leverera produkter och tjänster till både Allsvenskan och Superettan såsom personalkläder, profil-, evenemangs- och exponeringsprodukter.

SEF och NeH kommer se över möjligheterna till koncept och försäljning av souvenirer på liganivå för Allsvenskan och Superettans samt dessutom utveckla en intern ligagemensam webbplattform för inköp på klubbförfrågan.