Svensk Elitfotbolls dotterbolag SEF AB välkomnar Jeja Svensson till tjänsten som produktägare med ansvar för utvecklingen av elitfotbollens Livekanal.

 Jeja är 38 år och har en bakgrund inom kommunikation och sälj, och har tidigare arbetat på de digitala byråerna Ziggy Creative Colony som Key Account Manager och UX-strateg och Rebel & Bird som Sälj- och marknadsansvarig.

– I min roll som produktägare på SEF AB kommer jag ansvara för att utveckla produkten Live-kanalen, med fokus på användarupplevelse – User Experience – och affärsnytta och konvertering. För att bygga kundlojalitet idag, behöver digitala tjänster möta kundernas förväntningar och allra helst överträffa dem. Mitt mål är att det ska vara enkelt att följa och engagera sig i både Allsvenskan, Superettan och favoritlaget i våra kanaler.

Föreningen Svensk Elitfotboll (SEF) bedriver sedan 2014 ett omfattande IT-projekt med syfte att skapa en gemensam IT-plattform för klubbarna i Allsvenskan och Superettan – samt för supportrar och partners. Utöver att samtliga matcharenor utrustas med WiFi, tar vi också fram gemensamma system som ska ge klubbarna möjlighet att erbjuda bättre service och en bättre publikupplevelse (såsom biljettsystem, system för arenaköp, digitala 50/50-lotter, CRM-system, lojalitetssystem med mera).

 Projektet drivs via ett helägt dotterbolag till SEF, Sports Entertainment Factory AB (SEF AB). Uppdragsgivare är klubbarna i Allsvenskan och Superettan genom SEF, som också är kravställare. Tjänsten är på projektbasis fram till och med 2019.

– Som fotbollsälskare är det väldigt spännande att få möjligheten att kombinera min kompetens och erfarenhet med SEF:s uppdrag från klubbarna. Och nej, jag har inget favoritlag, utan älskar själva sporten i sig. Taktiken, glidtacklingarna och spelet utan boll.

Svensk Elitfotboll och SEF AB hälsar Jeja välkommen till den nya arbetsplatsen!