Svensk Elitfotboll och det svenska medieföretaget Antourage inleder ett samarbete. Antourage kommer att leverera interaktiv livestreamingteknik till Allsvenskan och Superettan och kommer inom en snar framtid att att börja lägga till live-innehåll i appar, på sociala medier och webbplatser.

– Den nya medietekniken ger våra klubbar och ligor ökade möjligheter att låta supportrarna komma närmare inpå och bakom kulisserna, något som vi har en unik tillgång till. Att investera i partnerskap med innovatörer som Antourage kommer att göra det möjligt för oss att utvecklas digitalt och samtidigt göra våra supportrar en erfarenhet rikare, säger Niclas Janson, chef för Digitala strategier på Svensk Elitfotboll.

Svensk Elitfotboll har de senaste åren lagt mycket fokus på digitala medier för att anpassa sig till den nya verkligheten där innehållet alltmer konsumeras på icke-traditionella kanaler och Antourage som har gjort sig ett namn i mediebranschen med sin teknologiplattform, distribution och engagemang i sociala medier kommer att fylla en viktig lucka.

– Vi är stolta över att ha en partner som Svensk Elitfotboll. Deras vision för framtiden för sportmedier är densamma som vårt: det är interaktivt, multi-plattform och inte begränsat av gamla sätt att göra saker, säger Antourage VD, Johan Junker.

Samarbetet med Antourage är ett resultat av samtal, workshops och strategisessioner mellan de båda parterna och tanken med samarbetet är att bygga en djärv och omfattande medieplan och teknologiplattform.