Nära 150 personer från Allsvenskan, Superettan, klubbar och officiella partners åkte med Nätverksarenan till London i början av februari för att behandla och diskutera aktuella frågor. En av de medverkande var Mathias Svensson från IF Elfsborgs partner Effektiv.

– Det är min tredje resa som jag är med på. Jag tycker det utvecklas mycket varje gång. Man har samlat ihop sig mycket information vad man kan göra framåt, både i lokala klubbar men också centralt. Det har varit en fantastisk resa, menar Svensson.

Den senaste upplagan av Nätverksarenan var den sjätte i ordningen. Totalt medverkande 137 personer från liga, klubb och officiella partners och samaktörer till både liga och klubb. Mathias Svensson är väldigt nöjd med dagarna i London.

– Ur ett företagarsperspektiv och som sponsor till många av klubbarna i Allsvenskan så är det att bygga nätverk, lära känna och bygga relationer med de personer som jobbar me klubbarna men också med deras partners, för att se möjligheter framåt. Just det här att man har ett så bra samlat program gör att man tar med sig väldigt mycket. Reinfeldt var väldigt vass i sina diskussioner och kommentarer och Enable diskuterar bra om säkerhet, som vi har som utmaning. Det finns så mycket saker som man kan ta med sig.

Tidigare nätverksarenor har ägt rum i Barcelona (2018), Madrid (2019), Milano (2020), Berlin (2022) och i Amsterdam (2023).