Jessica Linnman blir kommersiell chef på Föreningen Svensk Elitfotboll. Jessica har över 15 års erfarenhet från ledande positioner i framför allt mediabranschen. Hon var tidigare nordisk kommunikationschef på Warner Bros. Discovery där hon även hade ansvar för kommersiella partnerskap för Allsvenskan och OS. Hon gick då från rollen som tv-chef på Aftonbladet och kommer närmast från uppdraget som marknads- och kommunikationschef för hockey-VM 2025.

– Vi har genomfört en gedigen rekryteringsprocess för att hitta vår nya kommersiella chef. Jessica har en lång och omfattande erfarenhet från de områden som varit viktiga för oss i den här rekryteringen. Som tidigare partner till oss känner hon dessutom väl till både SEF och våra medlemmar. Hon axlar en roll som kommer vara bärande i vår nya strategi och vi är väldigt glada över att vi nu kommit i mål, säger Johan Lindvall, generalsekreterare på Svensk Elitfotboll. 

Den kommersiella chefen kommer ansvara för försäljning, partnerrelationer, evenemang, marknad och affärsutveckling. 

– Det känns otroligt kul att återigen få jobba med Allsvenskan och Superettan, med de kommersiella rättigheterna men också att få vara med och stärka varumärkesarbetet. Det finns flera utmaningar med nuvarande läge i branschen men jag tror att vi tillsammans med klubbarna kommer att kunna bygga svensk elitfotboll ännu starkare. Jag ser verkligen fram emot att sätta igång, säger Jessica Linnman. 

Jessica Linnman börjar sin anställning på Svensk Elitfotboll under sommaren.